aktiviti sepanjang ramadhan...

Ni ada lah port time aku tgh frust, time tgh benggong dn kat cni lah aku lepak bile nak setel kn mcm2 problems..bile lepak2 kat cni aku s'lalu akn byk b'fikir dan leka dgn diri sendiri kat cni gak la kalo aku tgh "panas" hati aku akn lepak nak sejok kn hati ni balik..aku tau sume org ade tempat nak setel kn problem..kn!??


sama gak la cam aku..ni port paling baik utk aku, kalo nak ikot kn kat cni "angin" mmg best gk la bile kena tiupan angin sejok je rase badan ni..nyaman kat cni xde la ramai sgt org..tp, kat cni gak la aku slalu "jogging" & "warming up" nak fit kn blik bdn ni..hehehe

kat cni kalo nak ikot kn petang ramai gak la sbb ni antara tempat "favourite" utk riadah wits family..ade yg melepak jer cam aku gak la, mungkin diorg pon cari ilham cam aku gak kot..yg menarik kat cni belah petang sbb meriah ramai gak yg dtg cni...


Ni port aku no.2 abis jer lepak kat tempat byk "hangin" aku lepak plak kat cni..hehehe kat ci port nak cari mkn bkn port "carik jodoh" bak kata kawan aku..port camni mmg seswai la nak carik jodoh utkorg cam aku kate nye la..x bleh blah la ayat dia tu...hahahaha

S'lalunye aku tolong makcik aku niage kat bazar ramadhan, dari aku dok melepak je atleast ade gak keje2 amal yg leh aku lakukan..kat cni gak aku asah bakat sebagai "biznessman"..dari umo aku 15thn aku da ikot arwah pak usu aku niage..time tu niage goreng pisang, kuih-muih n buah tepi jalan jer..alhamdulillah dpt gak blajar ilmu perniagaan ni dari arwah pak usu aku..al-fatihah utk allahyarham Shamsuddin Ma'arof (Pak Usu).


menu utk ramadhan kali ni makcik aku jual "nasi tomato ayam masak merah" dan "ayam goreng berempah" ni la menu special kate makcik aku..x caye leh try la beb!!! makcik aku ni mmg jenis yg ske niage dah lame da niage kalo x silap da 20thn lebey..utk kali ini jugak dia wat 2 menu, cam tahun2 yg sudah dia kekal kn menu aneka bubur..tapi tahun ni dia ckp nak try masakn lain..hehehe..

pape pon tahniah la pd makcik2 aku ni yg b'smangat jawa mereka ingin terus kn tadisi m'niaga pd bulan ramadhan tahun ni..harap2 tahun depan dpt m'niaga lagi..leh la aku tolong2 ape yg patut..mudah-mudahan murah rezeki mereka..insya'allah

Ini lah antara aktiviti2 aku selain dok ngadap laptop sambil main internet aku gak isi masa yg ade dgn aktiviti yg t'lebih sihat..bulan ramadhan ni kena la byk wat aktiviti dari dok lepak2 xde faedah bek la tolong2 org kampung ke..nak lebey pahale tolong pak imam kat masjid tu lg bagus..kn?? hehehe

No comments: