~ iNTERvIEW ~


ari sabtu yg meletihkan utk aku...kena bangun awal jam 05:45am sbb nak g rawang utk interview dgn "PERODUA" kena ade awal kat sane..mane tak nye open interview kn ke mesti ramai orang yg attends..aku gerak dari umah pkl 6.30am kena tggu bas lg nak ke bus stand Klang..then pastu kena tkr lg bas nak ke KL lg..patut nye aku gne kn tren komuter direct ke KL tp aku rase akn melewatkn aku sampai ke Rawang..

so, aku rase lebih cepat naik bas utk ke KL then baru aku naik tren komuter ke Rawang dgn cara ni lebih cepat kn aku..sbb kalo aku naik tren dari Klang mesti lambat nye sbb pepagi akn jammed giler walaupon ari sabtu...tu yg malas aku naik tren dari Klang...

aku sampai Rawang dlm pukol 9:00am kire sempat lg aku ke Perodua Manufacturing..ramai gak la yg da dtg lebih awal kat sana..aku tgk ade yg dtg bwk family n kengkawan tp ade gak bwk aweks skali sbagai tande sokongan moral..kena aku g sane bwk file dan beg saje..aku terus ke kaunter pendaftaran then diorg bg aku form utk di isi...da isi form tu aku terus g daftar kat kaunter penyerahan borang dah tu kena beratur lg tuh ade ujian mata dgn kecekapan membaca...then da lepas sume tu dpt nombor giliran utk interview plak..korang nak tau nombor berape..???

81...

iye 81 tu lame aku tggu turn tu..dekat 12.30pm baru la aku dipanggil masok ke bilik interview tu x lama dia tanya 2-3 soalan pastu bg aku paper ape ntah..so aku tggu jawapan dari Perodua
dalam 2 minggu lagi...Jadi skang ni aku tggu la ape nak wat lg..kalo ade rezeki ade la utk aku..

x salah aku mencuba nasib kan dgn g interview kat Perodua lagi pon aku da bosan dgn keadaan skang ni byk resume aku anta melalui emel x ade satu pon yg sangkot utk interview...so ade peluang open interview camni x kn aku nak lepas kn peluang camtu jer...

kalo ikot kn hati aku ni x nak aku g interview tu tapi disebabkan ade nye dorongan dari kengkawan aku yg sentiase bg semangat kat aku..jadi aku g la interview tu dgn tenang hati dan penuh semangat..

jadi pada kengkawan aku tu esspecially to Miss S, CiK B, Mr. A and Mis R thanks for ur supporting me...mungkin kalo xde korang yg bagi semangat kat aku x tau la nak cakap ape...ops lupe plak pada Kak Long aku gak "Terima Kasih" atas doa dan pertolongan mu topup kn no hanset aku ni times aku tgh terdesak...jasa mu tetap ku kenang slalu...

~ one step closer to achieve my points~

No comments: