~ surat layang ~


rasa cam lifes aku too suck la..yup memang aku menumpang..then aku jobless n still mencari lg keje..but ade yg tdh aku x lakukn ape2 hanye dudok diam d rumah..then ade yg hilang sabo dgn cara aku walhal aku x usik sesape pon..surat layang aku dpt tu wat btol2 aku tersentak sdg kn aku da laku kn utk cari keje...

hilang sabor kerana cara aku yg dok umah x lakukn pape pon???

terpulang lah sedang kn aku juga manusia biase yg perlu kn rehat dari penat aku mencari keje..xpe tu hak dia nak cakap ape pon mmg pedih hati aku baca surat layang tu..adat org menumpang x sume nye elok dipandang...

malas dan lembab??

tu tuduhan yg dilempar kn pada aku..org x tau ape yg aku wat dan ape yg aku laku kn..so segale nye leh wat tafsiran macam2 pada diri aku...aku x penah dudok diam @ malas berfikir...stiap ari aku bgn pagi merencana kn ape yg harus aku lakukn..

pandai bercakap??

mgkin tidak jika aku pandai bercakap dah lame aku dpt kerja yg bagus..skang ni aku menyusun kata2 dgn baik agr tidak ade yg terase dgn stiap kata2 aku pd org lain..aku x nak org gelar aku bijak berkata2 tp tiada sebarang tindakan dilakukn...

aku x mintak jd camni mmg aku sdg berusaha utk berubah utk mencari kehidupan yg lebih baik spt sekarang..tetapi adakah hanye dgn meberikn aku ruang yg sempit mampu aku berubah sekelip mate..? adakah manusia leh berubah pabila bangun dari tdo??

masa dan ruang amat penting utk aku sekarang tetapi semuanya seakan-akn tertutop buat aku selamanya..adilkah manusia menafikan hak org lain ingin kn berubah sedang kn hak utk berubah itu telah dinafikan dan dihalang...???

aku x penah tunduk dgn ape pon tekanan bg aku itu lah cabaran dlm hidop aku..surat layang yg aku terima tu hanya 1 tekanan utk aku..insya'allah aku teruskn utk mencari kerja sampai aku leh puaskn hati semua org...

~mendiamkan diri bkn erti mengalah tapi menyusun segala rencana untuk berjaya~

No comments: