~ kena hentam lagi ~


terok la aku ni kena "HENTAM" dgn family sdiri..aku da try my best to find better jobs..blom ade 1 keje pon yg aku dpt..pening otak aku dah berpuluh-puluh resume aku anta tp semua reject..apekah x cukop layak utk keje..base pd experience yg ade dah kire layak..tp maybe sbb education background aku yg x bagus sbb tu kena reject.. tp yg ade qualified education pon ade yg x dpt keje..

pelik btol ar dgn kebanyakkn compy skang nak org yg ade pengalaman tp yg ade ijazah, diploma dan sijil pon masih ade yg diorg reject..suck btol la..
aku pon x tau ar nak explain camne kat family aku ni..bukan nye aku nak jd camni cume masih lom ade pluang utk aku..family aku da mula pandang aku semacam..skang ni aku tgh plan utk partime jobs x kisah ar janji aku x yusah family aku..

apesal ssh sgt skang ni mcm2 jd aku..sampai kn da penat aku nak pk lg..adekala nye aku rase cam nak cabut sdiri nyawe aku tp bile aku pk balik x sanggup aku ke
"neraka jahanam"..alhamdulillah aku masih waras lg utk x melakukn benda camtu..

skang ni ape yg aku lakukn tiap2 mlm aku akn wat solat isthikarah dan solat sunat hajat then pastu aku baca surah yassin utk tenang kn hati aku yg gusar ni..aku sentiase berdoa agr dpt keje dgn cepat..
sbelom aku resign dlu ade sorg sahabat ni offer aku keje dgn dia..so, aku terima lah offer dia..then sampai skang ar aku menanti keje tu..latest info dia kasi tau maybe lepas raya baru start projek..then aku x kisah ar..arap2 la cepat ckit projek tu nak start leh aku larik dari family aku..

bosan plak asyik aku je kena
"HENTAM" lg dgn family aku sdiri..dlu mase aku ade keje pon kena gak "HENTAM" ..alahai entah lah aku pon x tau nak puas kn hati family camne..so, skang ni mmg aku tgh pressure sgt x tau camne nak ckp da..

~ PUAS DAH AKU PIKIR..PUAS DAH AKU CARI..PUAS DAH AKU MERAYAU ~

2 comments:

Anonymous said...

salam Zam,
dengar cam dah putus asa je..jgn lah camtu..kan zam pantang dicabar..anggap la ni satu cabaran yer..ingat Allah, ni cuma dugaan yg kecil n hanya Dia tahu yg zam mampu hadapinya..
neway all da best, just doa n harapan agar zam akan cpt dpt job lain after dis k..InsyaAllah

BiG184 @ Saiful Zamzury said...

w'slm..
thank for the comment..zam cume x penah give-up dan sentiase berusaha..cabaran tu satu yg wajib zam terima dan bkn membiarkn cabaran tu..may ALLAH decide what's the best for me..Insya'allah..